Ostatnia aktualizacja: 29 października 2020
FAAC to firma, która od 1965 roku, aktywnie wprowadza na rynek nowoczesne i innowacyjne rozwiązania z dziedziny automatyki, kontroli dostępu i systemów parkingowych. Jest jednym z czołowych producentów automatyki do domu i przemysłu. Rywalizuje z wieloma firmami, jednak wieloletnie doświadczenie w branży i pasja do automatyki, zapewnia jej ogromną rozpoznawalność i zaufanie, o czym wiele firm tylko marzy. Dowiedz się więcej o firmie FAAC. Sprawdź, czy napęd do bramy FAAC jest wart Twoich pieniędzy! Przeczytaj opinie użytkowników i sam zdecyduj, czy FAAC to marka, której warto zaufać!
Czym zajmuje się FAAC Polska?
Spis treści
Firma FAAC Polska zajmuje się produkcją najwyższej jakości automatyki do bram, garaży, drzwi i systemów parkingowych. Pozycja marki FAAC z roku na rok przybiera na sile. Ogromny sukces w branży, firma zawdzięcza dzięki szlifowanym od lat wartościom i dbałości o tradycję. Dla zespołu FAAC najważniejsza jest jakość, bezpieczeństwo, niezawodność i pasja. Marka nie stoi w miejscu. Pragnie się rozwijać, aby spełnić wszystkie oczekiwania swoich klientów.
Grupa FAAC obecnie składa się z 18 zakładów produkcyjnych, które znajdują się w 15 krajach. W każdej jednostce poświęca się całą uwagę personelu na jakości i dbałości o zadowolenie oraz oczekiwania klienta. W produkcję FAAC Simply Automatic wchodzą:
- automatyka do bram;
- automatyka do szlabanów;
- napędy do wejść i automatycznych drzwi;
- silniki do rolet, żaluzji i markiz;
- systemy parkingowe;
- kontrole dostępu.
Historia marki FAAC
W roku 1965, Giuseppe Manini dostrzegł problem związany z niezamykaniem bram wjazdowych przez mieszkańców osiedli. Wysiadanie z samochodów w celu otwarcia i zamknięcia bramy, było według niego zbyt uciążliwe. Manini stworzył rozwiązanie, naśladując największych wynalazców. W ten oto sposób powstał pierwszy automatyczny system do bramy – podziemny napęd FAAC 750.
W następnej kolejności powstał popularny napęd do bramy skrzydłowej 400. W momencie jego premiery, firma FAAC rozwinęła swoją działalność i stworzyła profesjonalną sieć sprzedaży i dystrybucji. Marka przekształciła się w dużą firmę, produkującą sprzęt na skalę światową, jednak mimo dużego tempa i szybkiego rozwoju, FAAC nie straciło jakości i wysokich standardów. Rozwój elektroniki w latach 90 pozwolił marce na rozbudowanie asortymentu, poprawiając tym samym bezpieczeństwo wszystkich systemów napędowych.
Firma FAAC – serwis i gwarancje
Marka FAAC posiada bardzo rozbudowany system techniczny i gwarancyjny. Istotna jest informacja podana na stronie producenta, która informuje, że gwarancją objęte są wyłącznie produkty, które zostały zamontowane przez oficjalnego partnera firmy FAAC. Jeśli planujemy samodzielny montaż, musimy mieć na uwadze, że gwarancja naszej automatyki traci swoją ważność. Marka FAAC posiada bogaty asortyment części zamiennych, których katalog znajduje się na oficjalnej stronie dystrybutora. Serwis i naprawy gwarancyjne zwykle nie przekraczają 14 dni roboczych, dlatego klienci są bardzo zadowoleni.
FAAC – serwis, kontakt z ekspertem
Na oficjalnej stronie firmy FAAC znajdziemy wszystkie niezbędne informacje techniczne oraz nagrania wideo z instrukcjami montażu poszczególnych produktów. Podany jest również adres mailowy i numer telefonu komórkowego, które umożliwiają bezpośredni kontakt z ekspertem. FAAC służy codzienną pomocą i poradą techniczną.
FAAC – asortyment
Firma FAAC może pochwalić się bardzo szerokim asortymentem w postaci napędów do bram przesuwnych, napędów do bram skrzydłowych, napędów do bram garażowych, szlabanów automatycznych, automatów do drzwi, rolet i żaluzji, a także rozbudowanych systemów parkingowych. W ofercie znajdziemy również liczne akcesoria dodatkowe do napędów, piloty do bram, słupki i centrale sterujące. Producent napędów do bram FAAC nieustannie rozbudowuje swoje katalogi produktowe, co tylko podkreśla, jak ważny jest dla firmy rozwój i samodoskonalenie.
Co wyróżnia napęd do bramy FAAC?
Napędy do bram FAAC pomagają nam w codziennym funkcjonowaniu, dając dużo komfortu i ułatwiając wszelkie mało skomplikowane czynności. To, co wyróżnia napędy do bram FAAC od innych marek, to ciągły rozwój i udoskonalanie mechanizmów, aby były jeszcze bardziej niezawodne i całkowicie bezpieczne.
Firmie udało się stworzyć nowoczesne mechanizmy, które same zapobiegają wszelkim uszkodzeniom mechanicznym. Jak to działa? Otóż napęd posiada elektroniczną kontrolę prędkości, która sprawia, że brama rusza bardzo delikatnie, aby po chwili osiągnąć swoją maksymalną szybkość. Napęd do bram FAAC zwalnia również przed całkowitym zamknięciem, aby cicho i delikatnie domknąć bramę. Napędy FAAC wyróżniają również:
- liczne funkcje zwiększające użyteczność;
- funkcje zwiększające bezpieczeństwo;
- sygnalizacje czasowego przeglądu.
Napędy do bram skrzydłowych
Automatyka do bram skrzydłowych FAAC wyróżnia się wysoką jakością, która potwierdzona jest certyfikatami i nagrodami. Każdy napęd do bramy skrzydłowej jest wytrzymały i bezpieczny. Posiada system ręcznego sterowania w razie ewentualnego braku dostawy prądu. Ułatwia on szybkie otwieranie i zamykanie bramy, gdy zabraknie nam zasilania. Dodatkowym atutem bram skrzydłowych FAAC jest ich łatwy montaż.
Ile kosztuje montaż napędu do bramy skrzydłowej?
Za profesjonalną usługę zapłacimy od 600 do 800 złotych. Wiele osób decyduje się również na samodzielny montaż, który pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy. Niestety kupując siłowniki do bram skrzydłowych FAAC, musimy liczyć się z tym, że próba montażu urządzenia na własną rękę – skreśla go z pakietu gwarancyjnego. W ten właśnie sposób producent napędów zabezpieczył się przed wymianami uszkodzonego montażem asortymentu. Firma FAAC posiada w swojej ofercie wykwalifikowany zespół, który zajmie się prawidłowym montażem Twojej bramy za niewielką opłatę, która uzgadniana jest w zależności od specyfikacji bramy.
Napęd do bramy dwuskrzydłowej FAAC 414 – opinie
Napęd do bramy dwuskrzydłowej FAAC 414 przeznaczony jest do automatyzacji bram uchylnych skrzydłowych o maksymalnej długości skrzydła 3m i ciężarze 200 kilogramów. Takie wymiary pozwalają na obsłużenie bramy o 6 metrowym świetle przejazdu. Siłowniki do bramy FAAC 414 są dopasowane do każdego rodzaju słupków, co daje możliwość wyboru między metalowymi a wykonanymi z klinkieru. Osoby, które zamontowały napęd 414 są bardzo zadowolone z zakupu. Szczególną uwagę zwracają na bezpieczeństwo jego użytkowania i komfort. Wraz z wysoką jakością i trwałością na długie lata idzie atrakcyjna cena, na której zależy większości klientom.
FAAC 414 – programowanie
Programowanie pilota do bramy FAAC 414, znajdującego się w zakupionym wraz z siłownikiem zestawie, odbywa się w bardzo szybki i prosty sposób. Podane poniżej czynności można wykonać dowolną ilość razy, aż wybrane ustawienia będą dla nas wystarczająco zadowalające. Aby zaprogramować funkcje centrali sterującej, należy:
- wyłączyć zasilanie;
- zamknąć zworę LK1;
- ponownie załączyć zasilanie;
- sprawdzić, czy wskaźnik LED jest zapalony;
- lekko odsunąć pokrywę baterii i mikro-przełączników;
- ustawić pozycję przełącznika 12 na opcję „on”;
Następnym etapem jest odblokowanie siłowników i ustawienie skrzydeł bramy pod kątem 45 stopni. Naciskamy przycisk P1 na pilocie FAAC. W tym momencie cykl pracy jest zgodny z ustawieniami. Możemy to sprawdzić otwierając i zamykając bramę, używając przycisku P1.
FAAC 391
FAAC 391 jest bardzo popularnym i często wybieranym napędem elektromechanicznym z oferty marki. Na tle innych wyróżnia się swoim kompaktowym i eleganckim wykonaniem. Klienci chwalą sobie jego prostą instalację i dużą elastyczność zastosowań. Silnik wykorzystany do napędu bramy jest niemalże bezawaryjny. Jego przekładnia jest wykonana z hartowanej stali i brązu, co zapewnia długą żywotność i wytrzymałość na warunki zewnętrzne i wszelkie uszkodzenia mechaniczne. Skrzydłowe napędy do bram FAAC 391 posiadają specjalny akumulator awaryjny, który gwarantuje działanie w przypadku awarii zasilania. Umożliwia to ręczne otwieranie i zamykanie bramy.
FAAC 391 – instrukcja obsługi
Instrukcja obsługi napędu skrzydłowego FAAC 391 załączona jest do zestawu, w którym zakupiliśmy sprzęt. W razie potrzeby na stronie producenta FAAC znajdują się wszystkie instrukcje do każdego modelu z oferty. Z instrukcji dowiemy się:
- z jakich elementów składa się siłownik FAAC 391;
- jaka jest jego specyfikacja techniczna;
- jakie ma wymiary i połączenia elektryczne;
- jak zainstalować bramę;
- jak wykonać programowanie pilotów FAAC;
- jakie są zastosowania specjalne bramy;
- jak ją konserwować;
- jakie naprawy mogą nas czekać;
- jakie akcesoria wchodzą w skład zestawu.
Napędy do bram dwuskrzydłowych – opinie
Inwestycja w napęd do bramy dwuskrzydłowej zapewnia ogromną wygodę jej użytkownikom. Nie trzeba za każdym razem wysiadać z samochodu i otwierać po kolei oba skrzydła naszej bramy. Wystarczy wcisnąć jeden przycisk na pilocie FAAC. Napęd bramy dwuskrzydłowej to udogodnienie, które nie tylko pozwala na zaoszczędzenie czasu, ale również zapewnia nam ogromne bezpieczeństwo. Większość modeli można zintegrować z instalacją domową, co pozwala stworzyć unikalny i niezwykle komfortowy Smart Dom. Osoby, które zainwestowały w napęd do bramy dwuskrzydłowej FAAC – nie żałują swojego zakupu.
Napęd do bramy przesuwnej FAAC
Automatyka bram przesuwnych składa się z wielu elementów i urządzeń, które umożliwiają wygodne i bezpieczne sterowanie całą instalacją. Ruch bramy przesuwnej opiera się na działaniu siłowników, zwanych motoreduktorami. W skład zestawu napędu do bramy przesuwnej wchodzą:
- siłowniki;
- sterowniki z odbiornikiem radiowym;
- antena;
- FAAC pilot;
- lampa ostrzegawcza;
- fotokomórki bezpieczeństwa;
- zderzaki tzw. odboje;
- wyłącznik zasilania na klucz.
Schemat podłączenia napędu do bramy przesuwnej FAAC
Automaty do bram przesuwnych FAAC powinny być nie tylko funkcjonalne, ale również bezpieczne. Dlatego ważne jest prawidłowe podłączenie każdego z elementów instalacji. Takie elementy jak fotokomórki i listwy krawędziowe, zainstalowane w sposób prawidłowy – nie dopuszczą do kolizji bramy z samochodem. Obecność enkoderów sprawuje kontrolę nad utrzymaniem skrzydła bramy w odpowiednim miejscu, utrzymując jej prawidłowy ruch i wykrywanie przeszkód.
Schemat podłączenia napędu do bramy przesuwnej FAAC nie jest skomplikowany, jednak należy pamiętać o kilku dość istotnych elementach. Najważniejsze jest to, aby przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac przy panelu sterującym – należy wyłączyć zasilanie. Następnym etapem jest odpowiednie uziemienie. Po podłączeniu całego schematu, warto przeprowadzić kontrolę działania wszystkich podłączonych akcesoriów i urządzeń bezpieczeństwa.
Brama FAAC 740
Automat do bramy przesuwnej FAAC 740 to model uwielbiany przez klientów marki. Zajmuje wysokie statystyki popularności, dzięki swojej uniwersalności i przede wszystkim prostocie użytkowania. Napęd FAAC 740 przeznaczony jest do przydomowych bram przesuwnych o maksymalnej wadze 500 kilogramów. Posiada wbudowaną jednostkę sterującą, która znacznie ułatwia użytkowanie i instalację bramy.
FAAC 740 to napęd samoblokujący, dzięki czemu nie musimy stosować zamka elektromagnetycznego w przypadku ewentualnej awarii prądu. W sytuacji odcięcia zasilani możemy bez problemu otworzyć i zamknąć bramę ręcznie. Model napędu FAAC 740 posiada magnetyczny wyłącznik krańcowy z bezpiecznym czujnikiem wykrywania przeszkód. Programowanie FAAC 740 mona wykonać na bramie nie większej niż 8-9 metrów. Urządzenie można podłączyć do wygodnej funkcji Smart Dom, co zapewni nam jeszcze większy komfort i wygodę użytkowania.
FAAC 740 – programowanie pilota
Programowanie pilota napędu FAAC 740 odbywa się w dokładnie taki sam sposób, jak w przypadku napędu FAAC 414. Podane poniżej czynności można wykonać dowolną ilość razy, aż wybrane ustawienia będą dla nas wystarczająco zadowalające. Aby zaprogramować funkcje centrali sterującej, należy:
- wyłączyć zasilanie;
- zamknąć zworę LK1;
- ponownie załączyć zasilanie;
- sprawdzić, czy wskaźnik LED jest zapalony;
- lekko odsunąć pokrywę baterii i mikro-przełączników;
- ustawić pozycję przełącznika 12 na opcję „on”;
Następnym etapem jest odblokowanie siłowników. Naciskamy przycisk P1 na pilocie FAAC. W tym momencie cykl pracy jest zgodny z ustawieniami. Możemy to sprawdzić otwierając i zamykając bramę, używając przycisku P1.
Napęd FAAC 740 – pierwsze uruchomienie
Zaraz po zaprogramowaniu napędu i podłączeniu całej instalacji do zasilania, warto uruchomić bramę po raz pierwszy i przyjrzeć się poszczególnym elementom. Pozwoli to wykryć i wykluczyć ewentualne błędy montażu i pracy urządzenia. Podczas pierwszego uruchomienia sprawdź, czy brama chodzi płynnie, czy działają wszystkie fotokomórki i lampy ostrzegawcze. Zwróć szczególna uwagę na to, czy brama rusza gwałtownie, czy powoli. Powolnie otwieranie i zamykanie pozwala na rzadszą konserwację i pełną kontrolę nad trwałością urządzenia.
FAAC 740 – opinie
Według opinii użytkowników napęd FAAC 740 jest bardzo komfortowy. Posiada praktycznie nieograniczony ruch skrzydła, a niewielki sterownik nie zajmuje zbyt wiele miejsca na podjeździe. Klienci zwrócili uwagę na wygodny system samoblokujący i bezpieczne, ręczne otwieranie w przypadku braku zasilania. Jedyna wada, na którą zwrócili uwagę jest dość głośna praca napędu bramy.
FAAC 740 – cena
Za napęd do bramy FAAC 740 będziemy musieli zapłacić od 1000 do 1500 złotych. Cena ta jest zależna od zestawu jaki wybierzemy. W koszta musimy wliczyć również montaż, który wynosi około 600 złotych. Ile kosztuje montaż napędu do bramy, jeśli zdecydujemy się na ekipę fachowców z firmy FAAC? Otóż cena jest zależna od rodzaju i wielkości bramy. Finalna kwota podawana jest na spotkaniu zorganizowanym po zakupie modelu.
Brama FAAC 741 – opinie
Automat do bramy przesuwnej FAAC 741 słynie ze swojej mocy, która jest w stanie udźwignąć bramę o wadze nawet 900 kilogramów. Klienci są zachwyceni komfortem użytkowania i sprawnym otwieraniem oraz zamykaniem tak ciężkiej, dużej bramy. Na plus oceniana jest również możliwość obsługi ręcznej w przypadku ewentualnego braku zasilania oraz system samoblokujący. Napęd można kupić w zestawie za bardzo atrakcyjną cenę. System wyposażony został w autodiagnozę, która sprawdza stan urządzenia i w razie usterki, wysyła nam sygnał świetlny. Jako, że udźwig napędu jest bardzo duży, urządzenie musi być większych rozmiarów niż tradycyjne, co dla wielu użytkowników jest sporym problemem, gdy na podjeździe nie ma zbyt dużo dodatkowego miejsca.
Napęd do bramy garażowej FAAC
Napędy do bram garażowych firmy FAAC cieszą się bardzo pozytywną opinią wśród klientów. Dlaczego? Wyróżnia je prosty montaż i komfortowa obsługa. Dodatkowo producent FAAC zapewnia swoim klientom cichą prace produkowanych przez niego urządzeń. Dla wielu osób ciche otwieranie bramy to podstawa i jeden z najważniejszych aspektów, które decydują o finalnym zakupie. Automaty do bram garażowych działają bardzo płynnie i sprawnie.
Programowanie pilota do bramy garażowej FAAC
Aby zaprogramować pilot FAAC do bramy garażowej, należy przycisnąć i przytrzymać w odbiorniku bramy przycisk programowania. Dioda na odbiorniku powinna zasygnalizować przełączenie w tryb programowania. W tym momencie należy przytrzymywać przycisk nowego pilota. Gdy dioda zmieni kolor – oznacza to, że pilot do bramy FAAC został zaprogramowany pomyślnie.
Pilot do bramy FAAC
Komfortowe użytkowanie bramy, powinno zależeć przede wszystkim od jej sterowania. W większości zestawów znajdziemy pilot FAAC do bramy, który zdecydowanie ułatwi nam życie. Zanim to jednak nastanie – należy go odpowiednio zaprogramować. Jak zaprogramować pilot FAAC do bramy, a jak wygląda jego kasowanie z instalacji?
Programowanie pilota FAAC
Programowanie pilota do bram, w każdym modelu odbywa się w ten sam sposób. Tak, jak w przypadku bramy garażowej należy przycisnąć i przytrzymać w odbiorniku bramy przycisk programowania. Dioda na odbiorniku powinna zasygnalizować przełączenie w tryb programowania. W tym momencie należy przytrzymywać przycisk nowego pilota. Gdy dioda zmieni kolor – oznacza to, że pilot do bramy FAAC został zaprogramowany pomyślnie. Jak skasować nieużywanego pilota z systemu?
Kasowanie pilota FAAC
Kasowanie pilota FAAC jest równie proste, co jego programowanie. Należy otworzyć odbiornik bramy, nacisnąć i przytrzymać przez kilka sekund przycisk LEARN. W tym samym czasie przytrzymać przycisk na pilocie i poczekać, aż dioda LED-K1 na jumperze zgaśnie. W ten właśnie sposób uda się odinstalować pilot FAAC.