Ostatnia aktualizacja: 21 stycznia 2021
Niezależnie od tego, czy w domu dojdzie do jakiejś awarii, czy też uznamy, że konieczne są zmiany – prędzej czy później podejmujemy decyzję o przeprowadzeniu generalnego remontu. Robimy wówczas wszystko, by przystosować mieszkanie do bieżących potrzeb, dlatego czasem przeprowadzane prace mogą być bardzo czasochłonne. O ile skromne przemalowanie pokoju nie będzie wymagało pełnej uwagi, o tyle wymiana podłóg, okien bądź naprawa usterek mogą rozciągnąć się na długie tygodnie. Co w takim razie zrobić z meblami i innymi rzeczami, które mogą utrudniać renowację?
Jak się przygotować do remontu?
Nawet jeśli nie zamierzamy wynajmować ekipy fachowców i chcemy dokonać remontu na własną rękę, to i tak konieczne jest dokonanie najważniejszych pomiarów i stworzenie chociaż podstawowego kosztorysu. W ten sposób dokładnie wiemy, jak wielkim wydatkiem będzie odnawianie danego pomieszczenia, możemy też zawczasu zastanowić się, jakie rozwiązania będą najbardziej sensowne.
Warto również pamiętać o tym, żeby przygotować przynajmniej wstępny plan poszczególnych prac. Dzięki temu remont będzie przebiegał bez większych zakłóceń, nie będziemy też musieli od razu kupować wszystkich materiałów – można na bieżąco uzupełniać zasoby w razie kolejnych postępów.
Jedną z problematycznych kwestii jest zazwyczaj konieczność zabezpieczenia mebli i innych przedmiotów, które znajdują się w pomieszczeniach. Ich odsunięcie i oklejanie folią ochronną bywa dość kłopotliwe, a nierzadko nie da się ich w ten sposób uchronić od uszkodzeń. Dodatkowo masywne rzeczy mogą wciąż utrudniać wykonywanie obowiązków ekipie, co z kolei opóźni remont. Dlatego najlepszym pomysłem jest wyniesienie dobytku do momentu, aż dany pokój będzie gotowy. Tylko gdzie bezpiecznie przechować sprzęty czy meble, które nierzadko mają sporą wartość?
Magazyn samoobsługowy na czas remontu – czy to dobre rozwiązanie?
Magazyny samoobsługowe na wynajem, czyli tzw. self storage, od jakiegoś czasu cieszą się coraz większym zainteresowaniem – zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i biznesowych. W Polsce skorzystanie z takich przechowalni jest możliwe m.in. dzięki firmie Less Mess Storage. Jej obiekty są rozmieszczone w kilku największych miastach w Polsce, w tym również we Wrocławiu (https://www.lessmess.storage/self-storage-wroclaw/): placówkę znajdziemy przy ulicy Pełczyńskiej 19. Biuro oddziału jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-19:00.
Wynajęcie pomieszczenia w Less Mess Storage to skuteczna metoda na przechowanie mebli, sprzętów elektronicznych, naczyń oraz wszelkich innych przedmiotów, które są dla nas w pewien sposób cenne, a które mogą utrudniać prace podczas remontu. Przeniesienie ich do jednego miejsca nie tylko nie będzie narażało je na uszkodzenie, ale też znacząco usprawni malowanie bądź renowację podłóg. Magazyny samoobsługowe są dobrze zabezpieczone, a dostęp do nich mamy całodobowo, w dowolny dzień. Dlatego też od razu po zakończeniu remontu możemy zabrać swoje rzeczy i umieścić ponownie w domu lub mieszkaniu. To sprawia, że zachowujemy pełną kontrolę nad poszczególnymi etapami prac.